«Все про бухгалтерський облік»

Всеукраїнська професійна газета


Зробити стартовою в Internt Explorer

№80 за 2012 рік, сторінка 26

Санітарний куточок на підприємстві: створення йоблік

Добре, коли ваші співробітники бадьорі й веселі? Безумовно! Та від невеличких неприємностей або виробничих травм ніхто не застрахований. Але ж іноді, щоб урятувати життя людини (хай як пафосно це звучить), досить вчасно дати сердечнику таблетку нітрогліцерину чи при травмі накласти постраждалому джгут. Усе це можливо, якщо на підприємстві є аптечка з елементарним набором медичних препаратів та засобів або ж працює медпункт (здоровпункт). Саме про організацію на підприємстві чи то медпункту, чи то просто санітарного куточка ми й поговоримо в нашій консультації. Звісно, зупинимося ми й на податково-облікових нюансах діяльності медпункту та закупівлі медпрепаратів для аптечки.

№80 за 2012 рік, сторінка 31

Мило, молоко і газована вода на шкідливих роботах: порядок видачі та облік

Не секрет, що навіть за сучасної доби наукових досягнень й автоматизації ціла низка професій і робіт пов'язана із серйозним ризиком для здоров'я. Власне через це законодавці зобов'язали "шкідливих" роботодавців видавати якоюсь мірою нейтралізуючі небезпеку продукти та засоби гігієни. Наша консультація докладно розповість, кому саме належать ці блага, як їх видають і що в обліку.

№80 за 2012 рік, сторінка 35

Обов’язковий медогляд працівників: планування, проведення, облік

Здоровий працівник — опора та рушій розвитку будь-якого підприємства. Одним із основних профілактичних заходів, спрямованих на збереження здоров'я працівників, є медогляди. Утім чого гріха таїти, до них як працівники, так і роботодавці доволі часто ставляться легковажно. А даремно, адже мало того, що така поведінка не личить, так іще і чинне законодавство зобов'язує працедавця організувати та профінансувати витрати на проведення такої процедури, а працівників — пройти медогляд. Більше того, за невиконання такого обов'язку кожній стороні може добряче перепасти. Тож про те, які існують види медоглядів, як організувати їх проведення, а також управно та правильно відобразити в обліку витрати на відповідні процедури, — у цій консультації.

№79 за 2012 рік, сторінка 7

Для всіх Основні засоби замортизовано "на нуль": практичні поради обліку

На балансі нашого підприємства багато основних засобів із нульовою залишковою вартістю. Не знаємо, як учинити: просто списати їх із балансу або виправляти помилку, адже виходить, що термін їхньої експлуатації було ви­значено невірно, або ж проводити їхню дооцінку? Порадьте, будь ласка, що робити в такій ситуації?

 

Якщо Ваше підприємство планує й надалі використовувати (експлуатувати) повністю замортизовані об'єкти основних засобів, то їх не треба списувати з балансу. У консультації розповімо про все по черзі.

№79 за 2012 рік, сторінка 47

ПДВ при ліквідації загиблих тварин

Наше підприємство вирощує свиней. У процесі виробництва трапляються випадки падежу тварин, зазвичай унаслідок хвороби, епідемії. Чи нараховувати ПДВ при списанні загиблих свиней, які обліковуються з-поміж довгострокових біологічних активів?
 
Це залежить від того, чи по­трапляють Ваші свинки під визначення основних засобів. Сказане пояснимо в консультації.

№77 за 2012 рік, сторінка 35

Облік у коморі ресторану

Важко уявити роботу ресторану без стратегічного запасу овочів, фруктів, круп, сирів, м'яса, вин, спецій. Звісно, окремі заклади, не маючи спеціальних приміщень, можуть оприбутковувати провізію безпосередньо на кухню й там зберігати. Утім більшість ресторанів ховає продовольчі багатства у своїх коморах та підвалах.
Облаштовуючи такі місця для зберігання, ресторатори насамперед прагнуть уникнути хаосу — систематизувати простір так, щоби групи товарів (продуктів) мали власні місця "дислокації". Не меншого порядку потребує й бухоблік у коморі ресторану. Саме він і став головним героєм цієї консультації.

№77 за 2012 рік, сторінка 52

Оренда сільгоспземлі у фізосіб: облік та оподаткування виплат

Аграрні підприємства зазвичай розраховуються з фізособами за оренду земельних ділянок сільгосппризначення після збирання врожаю. Ну а оскільки жнива зараз у самому розпалі, то ми підготували консультацію, у якій розповімо вам про оподаткування та бухоблік такої орендної плати.

№74 за 2012 рік, сторінка 8

Для всіх Бухоблік фінлізингу в орендаря

У газеті "Все про бухгалтерський облік" №№ 57 і 59 за 2012 р. на стор. 9 і 51 відповідно ми розповіли про правові основи такої госпоперації, як фінлізинг, а також навели бухгалтерські та податкові критерії його визнання. А в № 64 за 2012 р., стор. 59, приділили увагу бухгалтерському обліку таких операцій в орендодавця. Настав час показати, який вигляд має бухоблік у користувача предмета фінлізингу — орендаря. Оскільки обидві сторони договору фінлізингу керуються в бухобліку пов'язаних із ним операцій положеннями П(С)БО 14 "Оренда", основні поняття, введені цим Нацстандартом, для них спільні. Згадати їх зміст вам допоможе № 64 нашої газети за 2012 р., стор. 59.

№74 за 2012 рік, сторінка 27

Підприємство дарує фізособі частку в статутному капіталі іншої юрособи: облік та оподаткування

Підприємство з 2007 р. має частку (8%) у статутному капіталі іншої юрособи (ТОВ) балансовою вартістю 100000 грн. Загальними зборами учасників було прийнято рішення безоплатно передати цю частку фізособі. Як таку операцію відобразити в обліку? Як правильно визначити суму податку на доходи?
 
Безоплатна передача частки в статутному капіталі (корпоративних прав, далі — КП) у податковому окремому ціннопаперовому обліку не породжує доходу. Разом із тим у результаті дарування КП у фізособи виникне оподатковуваний доход у вигляді додаткового блага.

№74 за 2012 рік, сторінка 30

Як показати суми турзбору в обліку готелю

Скажіть, будь ласка, чи треба готелю відображати в податковому обліку суми туристичного збору? А також як ці суми правильно показати на рахунках бухгалтерського обліку?
 
Ми переконані, що суми тур­збору, отримані готелем від клієнтів для перерахування в бюджет, через бухоблік пройдуть транзитом. А ось податковий облік ці суми оминають. У статті розкладемо все по поличках.

№71 за 2012 рік, сторінка 15

Для торговельних підприємств Дисконтні картки: від емісії до використання

Різноманіття маркетингових заходів у торгівлі висуває перед бухгалтером усе нові й нові завдання. Одне з них — облік витрат на випуск дисконтних карток та їх використання. Наша публікація допоможе в його вирішенні.

№71 за 2012 рік, сторінка 29

Компенсація за молоко від переробника: яквідобразити в бухобліку

Наше сільгосппідприємство здає переробнику молоко та одержує від нього компенсацію. Підкажіть, як у бухгалтерському обліку відобразити таку компенсацію?
 
Такі суми є коштами цільового фінансування, що визнають доходом. У консультації пояснимо докладніше.

№71 за 2012 рік, сторінка 30

Продаж меблів за договором комісії: тонкощі обліку

Наше підприємство (платник ПДВ та податку на прибуток на загальних підставах) займається виготовленням меблів. До цього часу ми їх продавали виключно через свої фірмові магазини, а нещодавно вирішили реалізувати ще й через посередників за договором комісії. Підкажіть, будь ласка, як показати в податковому та бухгалтерському обліку операції із продажу меблів за договором комісії?
 
Оскільки запитання багато­гранне, то у консультації розберемо його крок за кроком.

№71 за 2012 рік, сторінка 33

Страхова відшкодовує вартість ремонту будівлі: як відобразити в обліку

Як у бухгалтерському та податковому обліку правильно відобразити: — від­шкодування від страхової компанії у зв'язку із підтопленням будівлі; — витрати на її ремонт (придбано матеріали з ПДВ, нараховано зарплату ремонтникам).
 
Страхове відшкодування потрапить до доходів підприємства, а вартість ремонту — до витрат. Але не все тут просто. Пропонуємо дослідити правила бухобліку та оподаткування разом.

№71 за 2012 рік, сторінка 40

Продаж об'єкта незавершеного будівництва: відображення в бухобліку

Багато підприємств не з чуток знайомі з будівництвом будівель і споруд: хтось будує новий виробничий цех, хтось — склад для зберігання готової продукції, а хтось — корпус для адміністрації.
Трапляється, що в певний момент будівництво зупиняється — не вистачає коштів, змінюються цілі компанії або з'являються інші фактори. Що робити в такому випадку? Можна взяти кредит на зведення будівлі, "заморозити" будівництво або продати недобудований об'єкт. Про останню ситуацію — продаж такої недобудови, ми поговоримо сьогодні.
У матеріалах статті:
- Облік продажу недобудованої нерухомості;
- Відображення об'єкта незавершеного будівництва в облікових регістрах та фінзвітності.

№68 за 2012 рік, сторінка 23

Безкоштовне харчування механізаторів під час польових робіт: документальне оформлення та облік

Жнива — гаряча пора для сільгосппідприємств, адже потрібно встигнути скосити в стислі терміни, поки стоїть гарна погода. Механізатори працюють у полі від зорі до зорі. Тому керівники підприємств, щоб заохотити працівників поля, часто-густо приймають рішення на час проведення польових робіт забезпечити їх харчуванням. Сьогодні ми розповімо, як документально оформити харчування механізаторів, правильно сплатити податки при цьому, ну і, звісно, відобразити все вищевказане в бухобліку.

№68 за 2012 рік, сторінка 35

Обладнання місць для куріння вентиляцією: усе про облік витрат

Про вимоги до облаштованості місць для паління в ресторанах і готелях ми розповіли в нашій газеті № 64 за 2012 р. на стор. 62.
Але якщо зараз цю вимогу підприємці зчаста ігнорують, то з 16 грудня поточного року таке недбальство вскочить їм у копієчку. Саме тому всім, хто ще не виконав вимоги цього Закону, настав час замислитися про дооблаштування місць для паління та про облік відповідних витрат. І коли про придбання вентиляції ви повинні подбати самі, то обліковими порадами ми вам охоче допоможемо.

№68 за 2012 рік, сторінка 44

Оренда авто у фізособи: якими будуть наслідки в обліку

Наше підприємство орендувало у фізособи (резидент, непідприємець) авто, яке плануємо використовувати в госпдіяльності. Чи потрібно сплачувати податок на доходи та єдиний внесок з орендної плати? Яку суму можна віднести до податкових витрат? Як показати в обліку орендні платежі?
Відповідь: В обговорюваному випадку із суми орендної плати доведеться утримувати податок на доходи. А ось єдиний внесок ані нараховувати, ані утримувати при виплаті фіз­особі орендної плати не потрібно. Разом із тим до податкових витрат можна віднести всю суму орендної плати. А в бухобліку на її суму слід відобразити витрати. Розповімо про все по порядку

№62 за 2012 рік, сторінка 47

Супутня продукція: нюанси обліку

У нашій публікації ми розповімо про те, що таке супутня продукція, які особливості її бухгалтерського та податкового обліку. Адже в цій справі цікавинок як піску морського, розібратися в них — справа честі для бухгалтера.
Матеріал стане в пригоді всім виробничникам, оскільки методологічний підхід до обліку супутньої продукції — єдиний для всіх підприємств.

№62 за 2012 рік, сторінка 54

Злива, град та інше лихо для аграрія: оформлюємо та обліковуємо втрати посівів

Народне прислів'я говорить: "Не той урожай, що на полі, а той, що в коморі". І це якнайкраще відображає всі ризики господарювання в аграрному секторі. Здається, усе йде добре: і озимі посіви гарно перезимували, і рясні сходи ярих культур милують око. Але цей спокій оманливий. Постійна залежність від примх погоди весь сезон (від посіву до збирання) тримає в напруженні сільськогосподарського товаровиробника.

Сьогодні ми звернемо увагу на облік втрат від завданих збитків посівам с/г культур несприятливими погодними умовами, які найчастіше трапляються влітку (зливи, град тощо).