«Все про бухгалтерський облік»

Всеукраїнська професійна газета

Зробити стартовою в Internt Explorer
Головна » Корисне » Відповіді на питання читачів » Пдв-облік витрат на відеоспостереження під час будівництва житлово-офісного комплексу

Кількість переглядів4637

ПДВ-облік витрат на відеоспостереження під час будівництва житлово-офісного комплексу

Будівельне підприємство (замовник) має власну земельну ділянку, на якій будує багатоповерховий житловий будинок з офісними приміщеннями та підземним паркінгом (у три черги). Після закінчення будівництва право власності оформлятимуть на наше підприємство, продаж квартир буде здійснювати наше підприємство.

Облік ведемо окремо за чергами. На підприємстві є витрати, які стосуються всіх черг (відеоспостереження, електроенергія та інше). Їх ми обліковуємо як загальновиробничі витрати та в кінці місяця розподіляємо між чергами.

1.Чи буде підприємство мати право на податковий кредит у повному обсязі на витрати щодо відеоспостереження, електроенергії тощо?

Чи визначити коефіцієнт, якщо на житловий фонд є пільга, а на офіси — немає?

2.Підприємство отримує забезпечувальні платежі за житло й офіси.

Чи потрібно визначати коефіцієнт і здавати додаток Д7 до декларації в період отримання коштів ,чи в період фактичного продажу житла.

Допоможіть розібратися в цьому питанні.

Відповідь
1. Як ми зрозуміли з листа, ваше підприємство користується пільгою пп. 197.1.14 Податкового кодексу України (далі — ПКУ) щодо другого постачання квартир та водночас здійснює оподатковувані операції з продажу офісних приміщень. При цьому такі витрати, як відеоспостереження, електроенергія, стосуються всього будівельного комплексу (як квартир, так і офісів). Інакше кажучи, вони мають характер подвійного призначення та направлені одночасно на оподатковувані й пільгові операції. Тому щодо таких витрат спрацьовує норма п. 199.1 ПКУ. Нагадаємо її зміст: «…у разі якщо придбані та/або виготовлені товари/послуги, необоротні активи частково використовуються в оподатковуваних операціях, а частково — ні, платник податку зобов'язаний нарахувати податкові зобов'язання виходячи з бази оподаткування, визначеної відповідно до пункту 189.1 статті 189 цього Кодексу, та скласти не пізніше останнього дня звітного (податкового) періоду і зареєструвати зведену податкову накладну в Єдиному реєстрі податкових накладних на загальну суму частки сплаченого (нарахованого) податку під час їх придбання або виготовлення, яка відповідає частці використання таких товарів/послуг, необоротних активів в неоподатковуваних операціях». Тобто ви маєте зробити розподіл вхідного ПДВ, відображеного у складі податкового кредиту за витратами, понесеними на відеоспостереження, електроенергію тощо. Для цього потрібно визначити частку використання товарів/послуг та необоротних активів в оподатковуваних/неоподатковуваних операціях шляхом оформлення додатка Д7 до декларації з ПДВ. Його заповнюють у першому звітному періоді, у якому було задекларовано як пільгові, так й оподаткуванні операції (п. 199.3 ПКУ). Своєю чергою, заповнення додатка Д7 до декларації із ПДВ під час отримання забезпечувальних платежів буде залежати від розуміння їх правової природи. Адже прямих норм, які б регламентували оподаткування такого типу платежів, у ПКУ немає. Детальніше це питання ми розглядали в газеті «Все про бухгалтерський облік» № 23 за 2015 р. на стор. 14. 2. Так, якщо забезпечувальні платежі фактично фінансують будівництво, тобто їх зараховують в оплату готового житла, то таку операцію контролери можуть розглядати як одержання авансу. Зокрема, такий висновок простежується з листа ДФСУ від 25.09.14 р. № 3945/6/99-99-19-03-02-15. А отримання авансу — це перша подія, на дату якої необхідно нарахувати податкові зобов’язання та, відповідно, оформити податкову накладну. Тобто якщо забезпечення за житло та офіси буде розцінено як аванс, то на дату його отримання необхідно оформити дві податкові накладні: одну на аванс (забезпечення) за квартири, іншу — на офіси (п. 14 Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого наказом Мінфіну України від 22.09.14 р. № 957). Дані з таких податкових накладних зазначають у декларації з ПДВ. Відповідно, випливає, що в одному періоді задекларовано як оподатковувані, так і пільгові операції. А значить, тут спрацьовує норма п. 199.3 ПКУ, яка вимагає визначити частки використання товарів/послуг, необоротних активів в оподатковуваних операціях у такому періоді (перший звітний податковий період, у якому задекларовано такі операції).

У відповіді враховано норми законодавства станом на 06.04.2016

Рубрики:

»  ПДВ

»  Будівництво

Пошук по сайту:

Супер книги придбати швидко

Інтерв'ю з поетом
Євгенієм Юхницею

uhnitca_interview.mp3
Голосування за кращу, на Вашу думку, експертну роботу