«Все про бухгалтерський облік»

Всеукраїнська професійна газета

Зробити стартовою в Internt Explorer
Головна » Корисне » Відповіді на питання читачів » Чи обов'язково на дорожньому листі ставити підписи механіка і медпрацівника

Кількість переглядів8030

Чи обов'язково на дорожньому листі ставити підписи механіка і медпрацівника
На підприємстві не передбачено посад водія, механіка та медпрацівника. Директор на автомобілі підприємства
їздить самостійно. Чи необхідно оформляти подорожні листи? Чи можна їх оформляти без підпису механіка та медпрацівника?
Відповідь
Із 16.04.13 р. наказ Держстату України «Про затвердження типової форми первинного обліку роботи службового легкового автомобіля та Інструкції про порядок її застосування» від 17.02.98 р. № 74 відійшов у небуття. Тому подорожній лист саме за цією формою не обов'язковий для списання фактично витрачених пально-мастильних матеріалів (див. приміром лист ГУ Міндоходів у Сумській області від 19.06.13 р. № 1244/10/11-009). Отже підприємства з цього часу можуть використовувати власну форму подорожнього листа, спираючись на форму, затверджену вказаним відміненим наказом (про всі перипетії, пов’язані з подорожнім листом, ми писали в газеті «Все про бухгалтерський облік» № 37 за 2013 рік на стор. 38, № 3 за 2014 рік на стор. 32). У такій формі мають бути обов'язкові реквізити, передбачені ст. 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.99 р. № 996–XIV (далі — Закон № 996), та враховані вимоги Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Мінфіну України від 24.05.95 р. № 88 (далі — Положення № 88) (див. лист Мінінфраструктури України від 23.04.13 г. № 4492/25/10-13). Подібний документ необхідний для підтвердження використання ПММ, тож ми не радимо відмовлятись від його застосування.
Щодо підпису медпрацівника, то відповідно до п. 1.4. положення про медичний огляд кандидатів у водії та водіїв транспортних засобів, затвердженого наказом МОЗ та МВС України від 31.01.13 р. № 65/80,  щозмінному передрейсовому та післярейсовому медичним оглядам підлягають водії транспортних засобів підприємств, що перевозять пасажирів та вантажі. Судячи з Ваших слів, у цій ситуації не йде мова про рейсові  перевезення пасажирів та вантажів, отже й підпис медпрацівника в подорожньому листі (або документі, що його заміняє) не обов’язковий, що не суперечить указаній нормі Закону № 996.
Щодо підпису механіка, зазначимо таке. Відповідно до п. 3.6 Положенні про технічне обслуговування й ремонт дорожніх транспортних засобів автомобільного транспорту (затверджене наказом Мінтрансу України від 30.03.98 р. № 102) технічному персоналу необхідно перевіряти технічний стан авто щоденно після його повернення на місце постійної стоянки, а водієм — перед виїздом на лінію та під час зміни водіїв на лінії. Якщо авто не повертають у кінці робочого дня на місце постійної стоянки, перевірку його технічного стану проводить водій щодня перед початком роботи. Виходячи з цього, відповідальними за здійснення господарської операції буде або механік (відповідно потрібен його підпис у первинному документі), або водій. Якщо посади механіка на підприємстві немає, то в такому випадку відповідальним фактично буде водій. У такому разі з первинного документа цей реквізит доцільно «викинути», зважаючи на вказані на початку відповіді підстави (як і підпис медпрацівника, якщо такої посади також немає).

У відповіді враховано норми законодавства станом на 29.04.2015

Рубрики:

»  Податок на прибуток

»  Первинні документи

Пошук по сайту:

Супер книги придбати швидко

Інтерв'ю з поетом
Євгенієм Юхницею

uhnitca_interview.mp3
Голосування за кращу, на Вашу думку, експертну роботу