«Все про бухгалтерський облік»

Всеукраїнська професійна газета

Зробити стартовою в Internt Explorer
Головна » Корисне » Відповіді на питання читачів » Як правильно скласти авансовий звіт при купівлі товарів на ринку

Кількість переглядів13219

ЯК ПРАВИЛЬНО СКЛАСТИ АВАНСОВИЙ ЗВІТ ПРИ КУПІВЛІ ТОВАРІВ НА РИНКУ
У нашого підприємства (юрособа на загальній системі оподаткування) є кафе. Частину продуктів ми плануємо закуповувати на ринку у фізособи-підприємця. Останній надає тільки виписку з держреєстру й товарний чек. Касовий апарат у підприємця відсутній.
Підкажіть, будь ласка, чи можемо ми оприбуткувати товар і скласти авансовий звіт на підставі наявних документів? Які ще документи потрібні для правильного оформлення даної операції?
Відповідь
Звіт про використання коштів, виданих на відрядження або під звіт, типову форму якого затверджено наказом Мінфіну України від 05.12.12 р. № 1276 (далі — авансовий звіт), складають у будь-якому випадку, оскільки даний документ підтверджує звітування про напрямки та обсяг витрачених коштів.
До авансового звіту в обов'язковому порядку додають первинні документи, що підтверджують господарську операцію (у вас — товарний чек). Нагадаємо: для визнання документа первинним він повинен містити всі наведені нижче реквізити (ч. 2 ст. 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність» від 16.07.99 р. № 996-XIV):
— найменування підприємства, установи від імені якої складено документ;
— назва документа;
— дата й місце його складання;
— зміст, обсяг та одиниця виміру господарської операції;
— посади та прізвища осіб, відповідальних за здійснення операції та її оформлення;
— особистий підпис, який дає можливість ідентифікувати особу, яка брала участь у госпоперації.
Отже вам, зі свого боку, необхідно перевірити ще раз товарний чек, який надає фізособа-підприємець (далі — ФОП) на наявність наведених вище реквізитів. Якщо розбіжності не виявлено, то його можна вважати повноцінним первинним документом, що підтверджує закупівлю продукції від ФОП (а отже, ви маєте право додавати його до авансового звіту).
Коли ж є не всі реквізити або ви наперед знаєте, що документ від ФОП буде невідповідним, радимо складати закупівельний акт. За основу можна взяти типову форму з Методичних рекомендацій щодо впровадження національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку у сфері громадського харчування та побутових послуг, гармонізованих з міжнародними стандартами, затверджених наказом Мінекономіки та з питань євроінтеграції України від 17.06.03 р. № 157, і доробити її на власний розсуд (зразок див. у газеті «Все про бухгалтерський облік» № 23 за 2011 р., стор. 45).
Тобто з викладеного вище можна зробити висновок, що підстави для оприбуткування товару, закупленого у ФОП, будуть лише за належного оформлення відповідних первинних документів.

У відповіді враховано норми законодавства станом на 20.08.2013

Рубрики:

»  Первинні документи

»  Торгівля

Пошук по сайту:

Супер книги придбати швидко

Інтерв'ю з поетом
Євгенієм Юхницею

uhnitca_interview.mp3
Голосування за кращу, на Вашу думку, експертну роботу