«Все про бухгалтерський облік»

Всеукраїнська професійна газета

Зробити стартовою в Internt Explorer
Головна » Корисне » Відповіді на питання читачів » Чи можна оформити одну податкову накладну за кількома договорами оренди

Кількість переглядів3607

ЧИ МОЖНА ОФОРМИТИ ОДНУ ПОДАТКОВУ НАКЛАДНУ ЗА КІЛЬКОМА ДОГОВОРАМИ ОРЕНДИ
Наше ТОВ орендує в іншого декілька приміщень за різними адресами, є договори оренди на кожне приміщення. Бухгалтер ТОВ — орендодавця в 2011 р. щомісяця виписувала нам податкову накладну — одну на всі об’єкти оренди. Чи можуть нас позбавити податкового кредиту? Як можна виправити помилку?
Відповідь
Податкові накладні повинні бути виписані за окремими договорами оренди.
У ПДВшному обліку здачу майна в оренду прирівнюють до постачання послуг. Із визначення, наведеного в пп. 14.1.185 Податкового кодексу України (далі — ПКУ), випливає, що це операція з надання послуг, які споживаються в процесі вчинення певної дії або провадження певної діяльності. Умовами договору може бути передбачено, що постачальник здійснить декілька операцій постачання послуг. Але неможливо уявити ситуацію, коли одну й ту саму операцію постачання здійснюють одразу за умовами кількох договорів. Це важливо тому, що продавець товарів/послуг виписує ПН на кожне повне або часткове постачання (п. 20.1 ПКУ). Для нього оренда одного приміщення — це операція постачання. Якщо ж протягом місяця орендар використовував, наприклад, п’ять приміщень, постачань буде також п’ять. І на кожне з них слід оформляти ПН.
Підтверджує це й форма цього документа. В його шапці постачальник повинен указати вид, дату та номер договору, за яким відбувається постачання. До речі, вид договору є обов’язковим реквізитом податкової накладної (абз. «и» п. 201.1 ПКУ). Тобто у Вашому випадку орендодавець у кінці місяця повинен виписувати окремі податкові накладні за кожним договором оренди. Заповнення однієї податкової накладної на всі об’єкти оренди є порушення порядку її оформлення, і при перевірці з Вас можуть зняти податковий кредит за такою податковою накладною.
На жаль, Ви не можете виправити ситуацію за місяці, які минули. Адже дані «узагальнених» податкових накладних уже потрапили до Реєстрів виданих та отриманих податкових накладних, які в електронному вигляді здають разом із декларацією з ПДВ. А помилка полягає не в оформленні якоїсь одної податкової накладної, а в тому, що замість одного такого документа на місяць орендодавець повинен був оформляти декілька. Розрахунку коригування в таких випадках не оформляють, оскільки ситуація не відповідає нормам ст. 192 ПКУ.

У відповіді враховано норми законодавства станом на 20.06.2012

Рубрики:

»  ПДВ

Пошук по сайту:

Супер книги придбати швидко

Інтерв'ю з поетом
Євгенієм Юхницею

uhnitca_interview.mp3
Голосування за кращу, на Вашу думку, експертну роботу