«Все про бухгалтерський облік»

Всеукраїнська професійна газета

Зробити стартовою в Internt Explorer
Головна » Корисне » Відповіді на питання читачів » Чи може засновник підприємства виконувати функції директора

Кількість переглядів9123

ЧИ МОЖЕ ЗАСНОВНИК ПІДПРИЄМСТВА ВИКОНУВАТИ ФУНКЦІЇ ДИРЕКТОРА
На підприємстві всіх працівників звільнено, у тому числі директор. Чи може засновник підприємства виконувати функції директора та підписувати податкову звітність?
Відповідь
Засновник може виконувати функції директора, не оформлюючи трудові відносини. На підтвердження цього ч. 2 ст. 65 Господарського кодексу України говорить: «власник здійснює свої права щодо управління підприємством безпосередньо або через уповноважені ним органи відповідно до статуту підприємства чи інших установчих документів». Винятком є особи, уповноважені на виконання функцій держави або місцевого самоврядування в контексті запобігання та протидії корупції.
Ці обов’язки засновник покладає на себе своїм рішенням, яке оформлюють протоколом загальних зборів. Після цього держреєстратору подається заповнена реєстраційна картка за ф. № 4 про внесення змін до відомостей про юрособу щодо осіб, які мають право вчиняти дії від імені юрособи без довіреності (абз. 10 ч. 2 ст. 17, ч. 2 ст. 19 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» від 15.05.03 р. № 755-IV).
Наступним кроком є повідомлення податкової про право засновника (по суті, нового директора) підписувати звітність. Протягом 10 днів із моменту внесення держреєстратором змін потрібно подати до органу ДПС реєстраційну заяву
за ф. № 1-ОПП із позначкою «Зміни» з відомостями щодо осіб, відповідальних за ведення бухгалтерського та/або податкового обліку юрособи (п. 9.3 Порядку обліку платників податків і зборів та визнання такими, що втратили чинність, наказів ДПАУ, затверджений наказом ДПАУ від 22.12.10 р. № 979).
Отже, повідомивши держреєстратора та податкову інспекцію, засновник на законних підставах виконує роль керівника та спокійно підписує податкову звітність.
Відповідальність за організацію бухобліку та забезпечення фіксування фактів здійснення госпоперацій у первинних документах, збереження оброблених документів, регістрів і звітності несе власник або вповноважений орган (посадова особа), який здійснює керівництво підприємством. Однією з форм організації бухобліку є його самостійне ведення та складання звітності безпосередньо власником або керівником підприємства (абз. 5 ч. 4 ст. 8 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.99 р. № 996-XIV).
Зазирнемо до Податкового кодексу України — у разі ведення бухобліку та подання податкової декларації безпосередньо керівником платника податку ця податкова декларація підписується таким керівником та особою, яка відповідає за ведення бухобліку (п. 48.5.1). Такою особою є той самий керівник.

У відповіді враховано норми законодавства станом на 11.01.2012

Рубрики:

»  Юридичні питання

»  Звітність (статистична, фінансова та податкова)

Пошук по сайту:

Супер книги придбати швидко

Інтерв'ю з поетом
Євгенієм Юхницею

uhnitca_interview.mp3
Голосування за кращу, на Вашу думку, експертну роботу