«Все про бухгалтерський облік»

Всеукраїнська професійна газета

Зробити стартовою в Internt Explorer
Головна » Корисне » Відповіді на питання читачів » Як правильно оформити податкову накладну при відвантаженні тмц для консульства іноземної держави в україні

Кількість переглядів3222

ЯК ПРАВИЛЬНО ОФОРМИТИ ПОДАТКОВУ НАКЛАДНУ ПРИ ВІДВАНТАЖЕННІ ТМЦ ДЛЯ КОНСУЛЬСТВА ІНОЗЕМНОЇ ДЕРЖАВИ В УКРАЇНІ
Підкажіть, будь ласка, як правильно оформити податкову накладну при відвантаженні ТМЦ для консульства іноземної держави в Україні?
Відповідь
Насамперед нагадаємо, що п. 197.2 Податкового кодексу України встановлено: «Звільняються від оподаткування операції з постачання та ввезення на митну територію України товарів/послуг, передбачених для власних потреб дипломатичних представництв, консульських установ іноземних держав і представництв міжнародних організацій в Україні, а також для використання особами з числа дипломатичного персоналу цих дипломатичних місій та членами їх сімей, що проживають разом з такими особами. Порядок звільнення від оподаткування та перелік операцій, що підлягають звільненню від оподаткування, встановлюються Кабінетом Міністрів України виходячи з принципу взаємності стосовно кожної окремої держави».
Пунктом 6 Порядку звільнення від обкладення податком на додану вартість операцій з постачання та ввезення на митну територію України товарів і послуг, передбачених для власних потреб дипломатичних представництв, консульських установ іноземних держав і представництв міжнародних організацій в Україні, а також для використання особами з числа дипломатичного персоналу дипломатичних місій та членами їх сімей, які проживають разом з ними, затвердженим постановою КМУ от 27.12.10 р.
№ 1240 передбачено: «Звільнення від обкладення податком на додану вартість у разі постачання товарів і послуг на митну територію України здійснюється шляхом щомісячного відшкодування сум податку на додану вартість, фактично сплачених у складі вартості дипломатичними місіями, особами з числа дипломатичного персоналу та членами їх сімей під час придбання таких товарів і послуг на митній території України, за винятком операцій, які звільняються від обкладення податком на додану вартість відповідно до пункту 9 цього Порядку.
Відшкодування сум податку на додану вартість здійснюється лише за наявності:
— товарних чеків — у разі придбання товарів за готівку;
— податкових накладних — у разі придбання товарів за безготівковим розрахунком;
— податкової накладної та документів, що засвідчують факт надання послуг, — у разі оплати послуг».
Значить, при постачанні товарів/послуг дипломатичному представництву, що має право на подібну пільгу, постачальник перший примірник податкової накладної повинен передати такому покупцеві, якщо ТМЦ, що постачають, обкладають ПДВ. Для підтвердження такої пільги й правомірності передачі податкової накладної, на наш погляд, краще заручитися листом дипломатичного представництва. Адже за п. 8 Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого наказом ДПАУ від 21.12.10 р. № 969, при постачанні неплатникам ПДВ обидва примірники податкової накладної залишаються в продавця ТМЦ. Щоправда, контролери на своєму сайті в розділі «Єдина база податкових знань» роз'яснюють: платник податків зобов'язаний видати податкову накладну дипломатичному представництву (тобто без будь-якого підтвердження права на ПДВшну пільгу).
Податкову накладну оформлюють у звичайному порядку, тобто так, як це передбачено при постачанні товарів/послуг неплатникові ПДВ.
Хоча помітку «Х», на наш погляд, роблять у верхній лівій частині в рядку «Видається покупцю». У рядках «Індивідуальний податковий номер покупця» та «Номер свідоцтва про реєстрацію платника податку на додану вартість (покупця)» проставляються нулі.

У відповіді враховано норми законодавства станом на 09.09.2011

Рубрики:

»  ПДВ

Пошук по сайту:

Супер книги придбати швидко

Інтерв'ю з поетом
Євгенієм Юхницею

uhnitca_interview.mp3
Голосування за кращу, на Вашу думку, експертну роботу